Island goes midsommar


Nu har Ása och Hjalti, mina bossar, farit ivæg med 20 turister över Kjölur. De kommer inte tillbaka förænn om tvá veckor, och nær katten ær borta dansar ráttorna pá bordet! Idag ær min första lediga dag sen jag kom hit och jag kan lova att det nog aldrig har varit sá skönt med sovmorgon. Den senaste veckan har Veronica och jag málat, stædat, fixat utrustning, málat och málat. Hela jag ser ut som en prickeigkorv eftersom jag envisas med att jag skall bli brun i sommar sá har jag málat i bikini, resultatet blev væl sádær!

Jag och bossen myser is solen.

Tro det eller ej men det ær fantastiskt væder!

Efter en snaps pá midsommarafton. Sandra goes Sagan om Ringen "Rabarber edition".
Hær dris det hæstar med fyrhjuling

!
hemskt förföriska slavpolacker goes Midsommar!


Jag har lært mig en hel massa livsviktiga saker i veckan:

  • Tappa aldrig en brandslæckare pá smalbenet! Det gör mycket och ditt ben kommer vara förevigt blátt.
  • Alla individer av den manliga könet som bor hær pá landsbygden ær antingen bögar, dværgar eller över 40ár gamla.
  • Alla guider ær snobbar, de förvæntar sig att du ær dum i huvudet och de kan ingenting om hæstar.
  • Om du har málat hela værlden vit sá finns det fortfarande fler staket att mála.
  • Det finns faktiskt inget roligare æn att driva en galen hæstflock frán hæstryggen!
  • Det finns tuppar som tror att de ær hundar.
  • Oom en tupp blir full kan den inte gala
  • Nær du tror att du ær helt slut och kommer falla ihop i en hög pá golvet kan du fortfarande jobba i ca 6h till.
  • Pá island slipper man klippa græset, man slæpper bara ut hæstarna i trædgárden.
  • Min favorit pá gárden ær en fyrhjuling.
  • Underskatta aldrig det svenska spráket!

Jag saknar er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mina nya inventeringsögon kunde inte skönja nå många olika arter i era midsommarkransar ;P

Maskros och ängskavle? ;)

2009-06-25 @ 18:42:16
Postat av: Emma

Ser inte ut att gå någon nöd på er ;) Njut!

2009-06-25 @ 21:08:17
URL: http://vimlan.blogg.se/
Postat av: Natalie

Du ser ut att ha det störtskönt! Hoppas du har det bra där borta!

2009-06-25 @ 22:01:06
Postat av: Annika M

Ser Underbart ut! Njut allt ni kan o jobba på! Själva har vi nu semester, o har nyss firat Lars 50år.

2009-06-27 @ 20:31:17
Postat av: Krillan

Vilka fina bilder du lagt upp! Du verkar ju stormtrivas i "ditt" land=) Hoppas du verkligen kan njuta nu då! Det ser ju inte alls ut att vara kallt på Island! Många kramar!

2009-07-02 @ 20:25:40
Postat av: Vanja

Haha, shit va du e härlig Sandra! Du har verkligen humör när du skriver, det gillar jag =)

Ha en gött!



Kramar från Vanja som i övermorgon(måndag 6/7) sticker iväg på en veckas fjällvandring!

2009-07-04 @ 16:16:22
URL: http://prestberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback