Min cykel: Röda Bettan.

Min cykel förtjänar ett eget inlägg! Jag får aldrig tråkigt när jag umgås med min cykel. Vi har känt varandra i snart två år. Jag köpte Bettan för 400kr inkl korg och lås av en gubbe som hade som hobby att fixa cyklar. De första året vi kände varandra var ganska anonyma, eftersom bettan uppenbarligen är lite blyg. Nu har bettan äntligen börjat ta för sig mer i vårat förhållande! Sedan i vintras har hon underhållit mig med upprepade punkteringar. Jag har ängnat många timmar åt att plåstra om henne och för att visa min uppskattning har jag denna vår köpt hela 6st helt nya slangar, ett lagnings-kit en korg(den gamla blev överkörd av en traktor) och 2st nya däck.

Detta har bettan uppskattat ill fullo, fast hon fortsätter ändå att spela mig ett spratt med punkteringar då och då. Jag har dock på senaste tiden känt att Bettan tar lite mer än vad hon ger, så jag pratade allvar med henne. Genom att sno en hel gammal cykel så tänkte jag att Bettan skulle få helt nya hjul och då kanske äntligen sluta spela mig dessa spratt. Så jag snodde en olåst ful sak och monterade på däcken på Bettan. Det fungerade jättebra förutom att däcken var gjorda för en cykel med växlar så Bettan(som inte har några) bestämde sig för att det skulle bara vara treans växel. Det blev tokjobbigt att cykla då!

Jag bytte slutligen tillbaka till Bettans gamla däck och nu äntligen känner jag att vi har ett jämlikt vänskapsförhållande! Nu har Bettan slutat ge mig spontanpunka hela tiden, nu har jag istället fått pyspunka och det är mycket lättare att leva med! Dessutom har Bettan börjat sjunga för mig när vi cyklar. Det gör att jag blir helt skrattgalen varenda gång jag cyklar eftersom hon låter så roligt. Alla glor på oss eftersom hon har en så dålig sångröst. först lät hon som en utsvulten fågelunge som hade hakat upp sig i samma tonläge men nu har hon avancerat och lagt till en stämma till. denna stämma låter som en blandning av ett ånglok och en häst som galopperar på asfalten. Jag och röda Bettan har aldrig tråkigt tillsammans.

Jag älskar min cykel.

Obs! Cykeln på bilden har inget med bettan att göra. Dock är de i samma skick.

Kommentarer
Postat av: Annika M

Skönt att du är "back in business" Vardagen är helt okej för oss att läsa om också

2009-05-11 @ 19:16:21
Postat av: Jeanette

Bettan verkar vara en rolig prick som vet vad hon vill;) jag lider med din bror som har po som lärare..huvva!

2009-05-11 @ 23:12:35
URL: http://endumen87.blogg.se/
Postat av: Krillan

Hahahahahahahaaaaa, vilket galet roligt och mysigt inlägg om din kära gamla cykel, som fortsätter kämpa på trots punktering! All cred to gamla Bettan! Och till dig som orkar stå ut med att hon busar så mycket! Kramkram!

2009-05-11 @ 23:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback